Ofte stillede spørgsmål om CATERING

Hvornår og hvor mange?

Vi har åben alle hverdage i dagtimerne.

Ved catering til større begivenheder er der som udgangspunkt ikke bestemte åbningstider, dog er søndag fast lukkedag, konfirmationssæsonen undtaget.

Send altid en forespørgsel til: kontakt@gastro-catering.dk med dato, cirka antal, ønsker til menu og lokation for afvikling, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Prisen afhænger af ønsker til menu og råvarer, samt om der skal Gastronauter med til afvikling.

Vi har som udgangspunkt ikke et krav til minimumsantal, vi åbner dog kun op i weekender/aftener for større arrangementer - med mindre vi i forejen har et arrangement inde, da kan vi tilbyde samme menu til mindre hold.

Menuen

Menuerne er som udgangspunkt faste og kan kun ændres mod tillæg svarende til de ekstra omkostninger i tids- og råvareforbrug der er forbundet hermed. Dette gælder også for ændringer i forbindelse med allergi og lignende.

Har I ønsker om at rette menuen til, hvis I har gæster til jeres arrangement der har særlige allergener, er vegetarer eller veganere, eller med religiøse hensyn, kan vi naturligvis godt imødekomme dette, inden for de rammer der er muligt. Vi har et princip om at lave alt fra bunden, så vi kan desværre ikke tilbyde glutenfrit brød, da vi har mel/gluten i vores køkken.

Ved større arrangementer, kan vi tilbyde at lave en særtilpasset børnemenu, der passer med den øvrige menu.

I udgangspunktet er alle vores menuer ”plug n´play”. Det vil sige at menuen bliver leveret opvarmet og klar til servering. Dog skal kødet til hovedretten, hvis det er hele kødstykker, selv trancheres (skæres) og der kan, til nogle retter medfølge en grøn ”topping” som afsluttende pynt, som I selv skal stå for.

Vi gennemgår altid menuen ved levering/afhentning og her informeres I også, såfremt der er enkelte ”sidste øjebliks” anretninger, som I selv skal stå for.

Alt mad kommer anrettet, men I skal selv stå for passende ”ta-tøj”, en skarp kniv og skærebræt ved bestilling af menu med hele kødstykker, og evt. menukort. Vi laver gerne menukort og sender med, på opfordring. Et særtilpasset menukort, til buffeten, kan tilkøbes.

Som udgangspunkt laver vi ikke prøvemiddage, men I kan med fordel læse vores kunders anbefalinger på vores SoMe kanaler. Ydermere kan I prøve en af vores Take Away tilbud, for at få en fornemmelse af vores niveau og kvalitet.

Personale til afvikling

Er selskabet på over 25 gæster skal I regne med 2 Gastronauter til afvikling. Det vil være en udlært kok og en kokkeelev/køkkenassistent, der afvikler selskabet. Varigheden af kokketimer afhænger af antal indslag og type af arrangement, men forvent cirka 4 til 6 timer.

Vores kokke ankommer cirka en time før at I og jeres gæster går til bords og bliver indtil desserten er ryddet.

Vores kokke portionsanretter som udgangspunkt alle retterne og præsenterer hver enkelt ret for jer og jeres gæster.

Der tillægges ikke et kørselsgebyr på den endelige faktura, men vi fakturaer timer fra Gastronauterne kører fra Viborg til de lander i Viborg igen efter endt arrangement.

Vi har nogle dygtige løsarbejdere tilknyttet, men ikke fastansat serveringspersonale. Derfor kan vi i nogen tilfælde booke serveringspersonale, men vi kan ikke garantere det.

Det praktiske

I udgangspunktet foretrækker vi selv at levere maden ved større arrangementer - prisen herfor er kr. 150,- inden for Viborg byskilt. Ved levering uden for byskilt, laver vi særskilt pris.
Ved mindre arrangementer er I velkomne til at afhente efter nærmere aftale.

Alt service skal returneres senest 2 hverdage efter arrangementets afholdelse. Vi kan også afhente returservice, for samme pris som leveringspris. Alt service skal være skyllet fri for madrester.

Der skal som minimum være en ovn, komfur, køle/fryseplads og adgang til vand. Derudover skal vi bruge rigeligt med bordplads til anretning – dette kan være i form af klapborde, der stilles op.

Er der ikke adgang til køkkenfaciliteter på stedet, skal dette allerede meddeles i første forespørgsel.

Vi har igennem samarbejde med BISGAARDs, mulighed for at tilbyde nøje udvalgte vine til vores menuer. Medbring blot menuforslag til BISGAARDs, og de kan vejlede jer om de bedste vine til menuen. Vinene kan faktureres sammen med arrangementet, og overskydende vine, kan returneres med returservicen.

Vi har ikke service, men samarbejder med ABC Teltudlejning.

Betaling og bekræftelse

Vi fremsender faktura efter selskabets afholdelse, alternativt, betaling over MobilePay eller kontant.

Ved betaling med faktura, fremsendes informationer til fakturering forlods, såfremt der er tale om særlige specificeringer på faktura.

Afbestilling

Indkøbskurv
Scroll to Top